اپل به کارمندانش ۳۰ میلیون غرامت می دهد
به گزارش سی دی دریا اپل برای تسویه شکایت قدیمی کارمندانش ۳۰ میلیون دلار غرامت پرداخت می کند. در این شکایت کارمندان خواستار دریافت مبلغی برای مدت زمانی بودند که در انتظار جستجوی کیف و آیفون هایشان می ماندند.
به گزارش سی دی دریا به نقل از انگجت، سال قبل دادگاه عالی در کالیفرنیا اعلام نمود اپل با عدم پرداخت به کارمندان برای مدت زمانی که آنها در صف جستجوی الزامی کیف و آیفون بوده اند، قانون را نقض کرده است. حالا اپل مجبور است ۳۰ میلیون دلار برای تسویه شکایت بپردازد و وکلای کارمندان از آنها خواسته اند تا این مبلغ را قبول کنند. لی شالوف وکیل شاکیان در بیانیه در ارتباط با تسویه شکایت نوشته است: «پس از ۸ سال دعوای قانونی این یک تسویه قابل توجه است». کارمندان اپل در سال ۲۰۱۳ میلادی با ثبت شکایتی ادعا کردند در حالیکه برای جستجوی کالاهای مسروقه و اسرار تجاری تحت جستجو قرار داشتند، هیچ پولی دریافت نکردند. آنها احساس می کردند طی این فرآیند ۵ تا ۲۰ دقیقه تحت اختیار اپل هستند و باید برای این مدت زمان مبلغی دریافت نمایند. در مقابل اپل هم ادعا می کرد کارمندان می توانند کیف ها یا آیفون هایشان را به سرکار نیاورند و از جستجو اجتناب کنند. در دادگاه اولیه اپل برنده این شکایت شد. اما پرونده برای تجدیدنظر به دادگاه عالی ارسال شد. قضات رای دادند کارمندان اپل هنگام انتظار برای جستجوی وسایلشان و همینطور جستجوی هنگام خروج از محل کار در اختیار اپل بوده اند. در مقابل این شرکت ادعا کرده بود همراه آوردن کیف به محل کار برای راحتی کارمندان است اما این شرکت اعتقاد دارد کارمندان لزوما به آیفون هایشان در محل کار نیازی ندارند. البته شاکیان هنوز این تسویه را قبول نکرده اند. حدود ۱۲ هزار کارمند فعلی سابق اپل استور در کالیفرنیا این شکایت را ثبت کرده اند و احتمالاً حدود ۱۲۰۰ دلار غرامت دریافت می کنند.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب