سی دی دریا
توسط رگولاتور آنتی تراست ایتالیا؛

آمازون بیشتر از یک میلیارد یورو در ایتالیا جریمه شد

آمازون بیشتر از یک میلیارد یورو در ایتالیا جریمه شد

سی دی دریا: سازمان تنظیم کننده رقابت ایتالیا جریمه ای ۱.۱۳ میلیارد یورویی برای آمازون تعیین کرده است.


به گزارش سی دی دریا به نقل از آسوشیتدپرس، رگولاتور آنتی تراست ایتالیا جریمه ای (۱.۱۳ میلیارد یورویی ۱.۳ میلیارد دلار) برای آمازون تعیین کرده چونکه این شرکت از موقعیت برتر خود در بازار ضد فروشندگان مستقل سواستفاده کرده و قوانین رقابت اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته است. آمازون در اطلاعیه ای اعلام نمود به شدت با تصمیم رگولاتور ایتالیا مخالف است و خواهان تجدید نظر در آن می شود. این شرکت ادعا می کند جریمه ها و راهکارهای پیشنهاد شده نامتناسب هستند. علاوه بر آن آمازون ادعا می کند نیمی از فروش سالانه شرکت به کسب و کارهای کوچک و متوسطی متعلق می باشد که به کانال های دیگری برای فروش کالاهایشان هم دسترسی دارند. سازمان تنظیم کننده رقابت ایتالیا (AGCM) اعلام نمود آمازون فروشندگان طرف ثالث در پلت فرم خویش را مجبور می کند تا از سرویسهای لجستیک آمازون استفاده کنند و همین مساله به رقبا صدمه می زند و موقعیت شرکت آمریکایی را تقویت می کند. همینطور این شرکت اجازه نمی دهد فروشندگان طرف ثالث به طرح»Prime Loyalty» شرکت دست یابند. با کمک این طرح فروشندگان می توانند به بیشتر از ۷ میلیون خریدار وفادار آمازون کالا بفروشند. به عبارت دیگر فروشندگان طرف سوم نمی توانند در رویدادهای خاص این شرکت مانند حراج های جمعه سیاه، دوشنبه سایبری و پرایم دی شرکت نمایند. در بیانیه رگولاتور آمده است: تحقیقات نشان داد چنین مزایایی برای ارتقای فروش و شناخته شدن فروشنده و موفقیت آنها در آمازون حیاتی می باشد. سازمان تنظیم کننده رقابت ایتالیا به آمازون دستور داده تا چنین مزایایی را برای تمام فروشندگان طرف ثالثی فراهم آورد که واجد استانداردهای سرویس پرایم آمازون هستند. این یکی از بزرگترین جریمه هایی است که تابحال در اروپا ضد خرده فروش آمریکایی وضع شده است. فعالیتهای آمازون بخصوص در اروپا و دوران پاندمی ویروس کرونا بسیار گسترده شد. اروپا در زمینه کنترل قدرت شرکتهای بزرگ فناوری پیشتاز بوده و پیش از این هم در نتیجه ۳ پرونده آنتی تراست جریمه هایی چند میلیارد دلاری برای گوگل تعیین کرده است. این روند حالا در سرتاسر جهان فراگیر شده و رگولاتورها و قانونگذاران اتهامات مختلفی از سخت تر کردن رقابت گرفته تا ناتوانی در اجتناب در پیشگیری از انتشار محتوای مخرب را ضد شرکتهای بزرگ فناوری مطرح کرده اند.

1400/09/19
21:33:40
0.0 / 5
849
تگهای خبر: آمازون , سایبری , سرویس , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
سی دس دریا