در نشست كمیسیون طرح حمایت از كاربران مطرح شد؛
مخالفت اتحادیه کسب و کارهای مجازی با کلیات طرح حمایت
عضو هیأت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در نشست کمیسیون طرح پشتیبانی از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی، مخالفت این اتحادیه را با کلیات طرح حمایت اعلام نمود.
به گزارش سی دی دریا به نقل از مهر، هشتمین نشست کمیسیون مشترک طرح پشتیبانی از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی عصر روز گذشته با حضور کارشناسان و مسئولانی از اتاق بازرگانی، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی برگزار گردید. در این جلسه نمایندگان اظهارات خود در مورد کلیات طرح را مطرح نمودند و همینطور کارشناسان و نمایندگان بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی به دغدغه ها و دیدگاه های خود در مورد کلیات پرداختند. مخالفت اتحادیه کسب و کارهای مجازی با کلیات طرح حمایت رضا الفت نسب عضو هیأت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در این جلسه اظهار داشت: وظیفه اصلی اتحادیه با بیشتر از ۳ هزار عضو در کشور، عرضه مجوز به کسب و کارهای مختلف همچون تاکسی های اینترنتی است. وی با اشاره به اینکه با کلیات طرح پشتیبانی از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی به صورت کامل مخالف هستیم و مخالفت مان را بارها اعلام کردیم، خاطرنشان کرد: دغدغه های نمایندگان را درک می نماییم و مخالف ولنگاری در فضای مجازی هستیم. اما با روش فعلی راه به جایی نمی بریم؛ متأسفانه با فیلتر تلگرام تعداد زیادی از مردم را با فیلترشکن ها آشنا کردیم. الفت نسب خاطرنشان کرد: بعضی از نمایندگان در اظهارنظرهایشان مطرح می کنند که طرح را مطالعه نکردیم در حالیکه کاملاً به آن اشراف دارند و تقاضا داریم در اظهارنظرهایشان این مورد را رعایت کنند؛ کسب و کارهای آنلاین نگران هستند و نباید نیروی انسانی را از دست داد. عضو هیأت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی افزود: ما به صورت کامل از پیام رسان های داخلی حمایت می نماییم و موافق آنها هستیم اما با محدودیت و مسدود کردن پیام رسان های خارجی هم به صورت کامل مخالف هستیم. ازاین رو نیاز است اجازه دهید مردم خودشان انتخاب کنند؛ نیاز است طرح کاملاً حمایتی باشد چونکه از زمانی که این طرح بدون اقناع کردن مردم مطرح شده مهاجرت به شدت برایمان به مبحث جدی تبدیل گشته است. وی خاطرنشان کرد: البته ما تحریم داخلی هم هستیم و به کسب و کارهای اینترنتی بزرگ اجازه تبلیغ در تلویزیون داده نمی گردد. در این رابطه چگونه انتظار داریم پلت فرم های خارجی در کشورمان نماینده داشته باشند. مسئولان از توئیتر استفاده می کنند افشین کلاهی رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران هم در ادامه با اشاره به اینکه تصمیم گیری در مورد پیام رسان ها باید بر اساس اطلاعات صحیح باشد، اظهار داشت: اطلاعات رکن تصمیم گیری است ازاین رو باید به درستی عرضه شود. وی افزود: اگر پیام رسان های داخلی قوی هستند و ۲۰ میلیون عضو دارند چرا اغلب مسؤلان از توئیتر استفاده می نمایند.
منبع: سی دی دریا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب