تقدیر قوه قضائیه از ایرانسل برای آگاهی بخشی به جامعه
به گزارش سی دی دریا، معاون اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ضمن حضور در ساختمان مرکزی ایرانسل و دیدار با مدیرعامل ایرانسل، بر توسعه همکاریهای در میان با هدف ارتقای کیفیت عرضه خدمات به مردم تاکید کرد.
به گزارش سی دی دریا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، دکتر اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم قوه قضائیه، عصر روز گذشته ۸ آبان ۱۴۰۱، به همراه تعدادی از مدیران این معاونت، شامل دکتر رضا مسعودی فر قائم مقام معاونت، دکتر محمدرضا قنبری مدیرکل برنامه ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم شناسی، دکتر اسماعیل حسن زاده مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه های اجتماعی، دکتر حسین پورمند مدیرکل پیش گیری از وقوع جرم، اسماعیل نوروزی مشاور ارشد معاونت و اکبر تهرانی دبیر ارتقای آگاهی های حقوقی و اطلاع رسانی، از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید و ضمن دیدار و گفت و گو با دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل و تعدادی از معاونان و مدیران بخش های مختلف ایرانسل، با تازه ترین اقدامات و کارهای ایرانسل در گسترش زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات دیجیتال، آشنا شد. در این دیدار، ضمن بیان تاریخچه شکل گیری ایرانسل و وضعیت ارتباطات همراه در ایران، قبل و پس از تأسیس ایرانسل، گزارشی نیز از وضعیت پوشش شبکه ایرانسل در نسل های مختلف ارتباطی، توسعه صنعت و تحول دیجیتال بر بستر شبکه نسل پنجم تلفن همراه (۵G) و سرمایه گذاری ایرانسل در کسب وکارهای دانش بنیان و دیجیتال ارائه شد. تشریح اقدامات انجام شده در مرکز عملیات شبکه (NOC) و «سامانه بومی نگهداری دیجیتال شبکه (Digital Maintenance)» ایرانسل و نیز اقدامات نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در ارائه خدمات دیجیتال به مردم و ایجاد زنجیره خدمات دیجیتال ایرانسل برای توانمندسازی کسب وکارهای دیجیتال، بخش دیگری از این دیدار بود. کارهای ایرانسل در زمینه پایداری و سرمایه گذاری اجتماعی و جایگاه ایرانسل به عنوان «موفق ترین پروژه محرومیت زدایی ارتباطی در ایران» و نیز دستاوردهای ایرانسل در حوزه تحقیق و توسعه و بومی سازی، همچون دیگر مواردی بود که گزارش آن به معاون اجتماعی قوه قضائیه ارائه شد. در این دیدار، همین طور راهکارهای سازمانی ایرانسل و نیز اقدامات ایرانسل درباب فرایندهای استعلامات قضایی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در زمینه پیش گیری از وقوع جرم و کوشش برای رفع نقصها احتمالی موجود در فرایندهایی که پتانسیل زمینه سازی برای سوءاستفاده مجرمان را دارد، بررسی و تشریح شد.
مدیرعامل ایرانسل: سرمایه گذاری های ایرانسل، الگویی برای توسعه کسب وکارها است مدیرعامل ایرانسل در این دیدار، گزارشی از برنامه ایرانسل برای توسعه عرضه تجاری نسل پنجم تلفن همراه در ایران و چشم انداز ایرانسل در تحول دیجیتال و نیز اقدامات ایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی و ارائه اینترنت پرسرعت در این مناطق را ارائه داد. وی با اعلان اینکه بیش از نیمی از حجم ترافیک دیتای کشور روی شبکه ایرانسل قرار دارد، با اشاره به روند پرسرعت توسعه فراگیر شبکه نسل پنج تلفن همراه ایرانسل در سراسر کشور اظهار داشت: ۵G بستر تحول دیجیتال در کشور است، چون هم کیفیت تجربه مشترک را بالا می برد و هم خدمات دیجیتال به سازمان ها و کارخانه های مختلف، بر بستر آن قابل ارائه است. عباسی آرند همین طور با اشاره به کارهای ایرانسل در زمینه تحقیق و توسعه و بومی سازی و برنامه پنج ساله ایرانسل دراین زمینه، به حمایت ایرانسل از بومی سازی مودم های خانگی و تقدیر وزارت صمت از این اقدامات، به عنوان یک نمونه موفق بومی سازی اشاره و بر ضرورت توسعه بیش از پیش این روند، تاکید کرد. وی با اعلان اینکه سرمایه گذاری های انجام شده توسط ایرانسل، می تواند الگویی برای توسعه کسب وکارها باشد، به سرمایه گذاری نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در شرکت اسنپ اشاره نمود که سبب شده است خدمات این شرکت، از تاکسی یاب آنلاین به سوپراپلیکیشن اسنپ با گستره ای از خدمات به شهروندان بدل شود. مدیرعامل ایرانسل همین طور یکی از ظرفیت های مغفول در کشور را حوزه تولید محتوا دانست و با اعلان اینکه یکی از رسالت های همه ما کوشش برای توسعه و افزایش کمی و کیفی در این حوزه می باشد، اشاره کرد: محتوای فاخر و متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی، هم می تواند اثر اجتماعی و فرهنگی داشته باشد و هم اگر در قالب توسعه کسب وکار به آن نگاه نماییم، دارای اثر اقتصادیست.
ایرانسل؛ یک راهنمای همیشگی معاون اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این دیدار، ضمن تشکر از دکتر عباسی آرند و مدیران ایرانسل که با هدف کمک به مردم، همکاری خوبی را با قوه قضائیه داشته اند، اظهار داشت: اقدامات انجام شده توسط ایرانسل در زمینه اطلاع رسانی عمومی و آگاهی بخشی برای پیش گیری از وقوع جرم، نتایج و اثرات مفیدی داشته که به سهم خودم از اقدامات مجموعه مدیریتی شما تشکر می کنم. وی با اشاره به پیشرفت های فنی و تغییر ماموریت ها و تحول نهادها در دنیای جدید، اضافه کرد: باید بدنبال کاهش اثرات منفی فرهنگی اجتماعی تکنولوژیهای جدید باشیم و در صورتیکه مراقب نباشیم، فرصت های موجود در این فضای جدید، به تهدید تبدیل می شود. جهانگیر اشاره کرد: مجموعه هایی مانند ایرانسل، با حضور در جامعه امروز، نقش یک فرهنگ جیبی، معلم دائمی و راهنمای همیشگی را در کنار مردم ایفا می کنند و این شرایط، به قدری مردم را تحت تأثیر قرار داده که بطورمثال در یک خانواده، فرزندان ممکنست به خاطر اشتغال به تلفن همراه، نبود والدین را حتی احساس نکنند. وی با اعلان اینکه همه ما علاوه بر وظیفه تخصصی، وظیفه پرداختن به لطمه های اجتماعی با هدف کاهش شکاف نسلی موجود را داریم و نباید تصور کرد که فقط امثال صداوسیما و دستگاه های فرهنگی دراین زمینه مسؤولیت دارند، تاکید کرد: دراین زمینه کارهای خوبی در همه حوزه ها همچون در ایرانسل انجام شده ولی حجم تهاجم فرهنگی روی ارزش ها به قدری سنگین است که اگر بصورت جهادی وارد عرصه نشویم، موفق نخواهیم بود. معاون اجتماعی قوه قضائیه، همین طور با تکیه بر لزوم افزایش بیش از پیش تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از وقوع جرائمی مانند کلاهبرداری و…، خواهان گسترش بیش از پیش همکاریهای دو جانبه برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم و افزایش احساس رضایتمندی عمومی از این خدمات شد.
منبع: cddarya.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب