پس از برگزاری دو دوره نوآوردگاه؛
اختتام نخستین دوره پیش شتاب دهی در شتاب دهنده ی كهكشان
سی دی دریا: نخستین دوره پیش شتاب دهی شتاب دهندهی کهکشان، با حضور هشت تیم استارتاپی در مرکز نوآوری ایرانسل اجرا شد.
به گزارش سی دی دریا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، نخستین دوره پیش شتاب دهی در شتاب دهندهی کهکشان، واقع در مرکز نوآوری ایرانسل، با حضور هشت تیم استارتاپی و با تمرکز بر «آموزش های کاربردی»، «ارزش آفرینی» و «رویکرد لین استارتاپ» اجرا شد.
اولین دوره پیش شتاب دهی، بعد از برگزاری دو دوره نوآوردگاه در مرکز نوآوری ایرانسل و انتخاب تیم های برتر، در طول سه ماه انجام شد تا تیم های منتخب، طی این دوره از آموزش های مرکز نوآوری ایرانسل بهره مند شوند.
در نخستین دوره پیش شتاب دهی، تیم ها در ماه اول، با کلیات مفاهیم نوآوری و نوپای ناب، شناخت پرسونا و تعریف مسأله از دیدگاه تفکر طراحی آشنا شدند. تمرین های ذهنی تعریف شده، شرکت در جلسه ها و کارگاه ها، ارائه گزارش و در نهایت ارائه بوم ارزش پیشنهادی، از دست آوردهای ماه اول دوره پیش شتاب دهی بوده است. در ماه دوم، تیم ها با حضور در کارگاه های بوم مدل کسب وکار، موفق شدند تا همگام با پیاده سازی ایده در بوم، فعالیت خودرا در آموزش ها و کارگاه های منسجم ادامه دهند. در ماه سوم نیز کلیاتی در موضوع تفکر مالی و مسائل حقوقی استارت آپی برای کامل تر شدن نگرش تیم ها از تمام ابعاد کسب وکار به آنها ارائه شد.
با اختتام نخستین دوره پیش شتاب دهی، مرحله اعتبارسنجی هشت تیم استارتاپی که در زمینه های آموزش الکترونیک، اینترنت اشیاء، سلامت دیجیتال، خدمات سبک زندگی دیجیتال و VoD فعالیت دارند، در روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام شد و تیم هایی که امتیاز لازم را کسب کنند، به دورهی شش ماهه شتاب دهی در شتاب دهنده کهکشان مرکز نوآوری ایرانسل راه پیدا می کنند.
نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و با شرکت ۱۰ تیم استارتاپی برگزار شده بود.
دومین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل نیز از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹، توسط مجموعهی «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» در «شتاب دهندهی کهکشان» مرکز نوآوری ایرانسل، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف»، برگزار شده و ۱۲ تیم استارتاپیِ شرکت کننده که بعد از ثبت نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، در آن حضور داشتند.
مرکز نوآوری ایرانسل، در قالب مجموعهی «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت آفرینی در زمینهی فناوری های برتر، بمنظور خلق ارزش، رفاه انسان ها و توسعهی سبک زندگی دیجیتال تشکیل شده است.
مجموعهی ایرانسل لبز، از سال ۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعهی دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ ها و شرکت های فناور و با ماموریت انجام کارهای تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری سازی در زمینهی شبکهی ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، شامل دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و شرکت های فناور، با هدف تامین نیازمندی های بازار ICT تأسیس شده است.
چشم انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعهی منابع انسانی و زیرساخت های تحقیقاتی اقتصاد دانش بنیان در حوزهی ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه بالاترین شرکت ملی در زمینهی خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، همچون بخش های اصلی آن هستند. ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با راه اندازی مرکز نوآوری، در پی حرکت در راه گسترش خدمات متنوع و توسعهی سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره بردن از فناوری های برتر در حوزه های مختلف، خلق ارزش کند. تیم های استارتاپی می توانند برای اطلاعات بیشتر و مطالعهی زمینه های مورد حمایت، به بخش «مرکز نوآوری ایرانسل» در وب سایت ا یرانسل لبز به آدرس labs.irancell.ir مراجعه کنند.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب